Effectief reageren op discriminerende verzoeken
Hoe kun je als intermediair omgaan met discriminerende verzoeken van derden?
Voor STOOF, het opleidingsinstituut van de uitzendwereld, heeft RADAR een training ontwikkeld voor intercedenten. De praktische training ‘Reageren op discriminerende verzoeken’ is gericht op het oefenen met voor intercedenten herkenbare situaties. Terugkomende vraagstukken in deze trainingen zijn: hoe geef je jouw grens aan bij discriminerende verzoeken van een klant? Wat vinden wij zelf van het thema en hoe moeten wij hiermee omgaan? Welke kennis heb ik en waar kan ik van leren?’ In deze training leren werknemers hoe ze kunnen reageren op dergelijke discriminerende verzoeken. De nadruk in deze training ligt op oefenen, uitproberen en ‘zelf ervaren’. Met een professionele trainingsacteur gaan deelnemers aan de slag met casussen die zij zelf hebben ingebracht.
Doel
Deelnemers oefenen met het omgaan met discriminerende uitlatingen op de werkvloer en krijgen handvatten om adequaat te reageren in toekomstige situaties.
Voor wie
Arbeidsmarktintermediairs (medewerkers en intercedenten van uitzendbureaus, arbeidsloketten, Werk & Inkomen, HR-afdelingen, recruiters en andere specialisten op het gebied van werving en selectie).